واتس‌اپ یکی از محبوب‌ترین و سریع‌ترین ابزارهای ارتباطی است که ارتباط شما با دیگران و کسب تجربه خوب از کار در این محیط را آسان می‌کند. اما جالب است بدانید که ترفندهای امنیتی بسیار مهمی در مورد واتس اپ وجود دارد که ممکن است از آنها اطلاعی نداشته باشید. 

تایید دو مرحله ای را فعال کنید

فعال کردن تایید دو مرحله‌ای در واتس‌اپ یکی از بهترین کارهایی است که می‌توانید برای افزایش امنیت خود انجام دهید و یکی از ساده‌ترین مراحلی است که می‌توانید بردارید. کافی است این ویژگی را فعال کنید تا امنیت خود را افزایش دهید و از دسترسی هر کسی به واتس اپ خود جلوگیری کنید.

برای این کار وارد تنظیمات واتس اپ و سپس اکانت کاربری شده و در قسمت Two Step Verification گزینه activation را فشار دهید. در این قسمت از شما یک کد شش رقمی می خواهد که اگر شخص دیگری بخواهد وارد واتس اپ شما شود و این کد شش رقمی را وارد نکند هرگز نمی تواند به واتس اپ دسترسی پیدا کند.

هک واتساپ از راه دور بدون کد و نظارت بر پیام ها و تماس ها از راه دور با نرم افزار انی کنترل امکان پذیر است.

نظارت بر واتساپ چگونه ممکن است؟

برای اطلاع از این امر این بخش از مقاله را با دقت بخوانید و دستورالعمل های زیر را به دقت دنبال کنید.

لینک های ناشناس را بررسی کنید

وارد کردن لینک های ناشناخته فقط برای واتس اپ نیست، بلکه تمامی پلتفرم های ارتباطی از جمله ایمیل یا اینستاگرام نیز دارای این لینک ها هستند. چیزی که وضعیت را بدتر می کند این است که ممکن است این لینک های مخرب را از افرادی که می شناسید دریافت کنید، که برخی از آنها باعث ایجاد مشکلات امنیتی می شود. باید خیلی مراقب باشید و روی هیچ لینکی کلیک نکنید.

اعلان های امنیتی را فعال کنید

اعلان‌های امنیتی در واتس‌اپ به کاربران اطلاع می‌دهند که در صفحه چت با مشکل مواجه شوند. این اعلان‌ها بین دو دستگاه ارتباط برقرار می‌کنند و واتس‌اپ می‌داند چه زمانی مکالمه را مدیریت کند و اگر مکالمه در دستگاه جدیدی انجام شده باشد، واتس‌اپ به شما اطلاع می‌دهد. بنابراین اگر واتس اپ شما هک شود یا در دستگاه دیگری نصب شود، مخاطبان شما از آن مطلع خواهند شد.

بیرون آمدن از گوشی قدیمی

اگر تلفن قدیمی خود را گم کنید و سیم کارت هنوز در آن است، واتس اپ می تواند خود را بازیابی کند و از دسترس خارج شود. بنابراین اگر نمی خواهید شخصی که گوشی شما را دزدیده است به واتس اپ دسترسی داشته باشد، می توانید یک کپی از سیم کارت خود داشته باشید و آن را در تلفن همراه جدید قرار دهید. سپس واتس اپ خود را روی آن نصب کرده و وارد شوید تا گوشی قدیمی از دسترس خارج شود.

از یک عکس پروفایل متفاوت استفاده کنید

آیا می دانستید که حتی افراد ناشناس نیز می توانند جزئیات زیادی از پروفایل شما داشته باشند؟ فقط عکس پروفایل خود را بزرگ کنید. اگر عکس پروفایل واتس اپ شما مانند سایر پلتفرم ها مانند فیسبوک است، طرف مقابل می تواند به راحتی آن را دانلود کند یا از آن اسکرین شات بگیرد و شما را از طریق عکس های گوگل پیدا کند و اطلاعات شما را در دسترس داشته باشد.

برای جلوگیری از این اتفاق، کاری که باید انجام دهید این است که عکس نمایه خود را از افرادی که مخاطب شما نیستند، حفظ کنید. مخفی کنید که برای انجام این کار باید به تنظیمات واتس اپ و سپس حساب کاربری، بخش حریم خصوصی، عکس پروفایل بروید و سپس به مخاطب تغییر دهید تا فقط مخاطب بتواند عکس های شما را ببیند.