تلگرام یک برنامه پیام رسان یا اصطلاحا مسنجر است که امکان رد و بدل پیام‌های متنی، صوتی، فایل‌های تصویر، ویدیویی و غیره را به صورت رایگان و از طریق شبکه اینترنت امکانپذیر می‌کند. این اپلیکیشن همچنین از امکان ساخت گروه و انجام گفتگوهای گروهی و ساخت کانال هم پشتیبانی به عمل می‌آورد. اگر شما نیز میخواهید از قابلیت جدید تلگرام یعنی استوری با خبر شوید ادامه این مقاله را از دست ندهید.

Stories در تلگرام چیست؟

تلگرام به کاربران امکان می‌دهد زمان انقضای استوری‌ها را از ۶، ۱۲، ۲۴ یا ۴۸ ساعت انتخاب کنند.

تلگرام برنامه خود را برای راه اندازی ویژگی Stories که مشابه ویژگی با همین نام در اینستاگرام و Status در واتس اپ است، اعلام کرده است. تلگرام ادعا می کند که این ویژگی جدید را در پاسخ به درخواست های مداوم کاربران معرفی کرده است. با توجه به رزرو اولیه Pavel Durov این شرکت در مورد ماهیت فراگیر استوری ها، تلگرام اهمیت بازخورد کاربران را تصدیق می کند و هدف آن نوآوری در قالب های موجود است.

دوروف ادعا می‌کند که ویژگی استوری‌های آینده در تلگرام، حریم خصوصی را در اولویت قرار می‌دهد و به کاربران اجازه می‌دهد تعریف کنند که چه کسی می‌تواند استوری‌های خود را دقیقاً مشاهده کند. گزینه‌ها شامل قابل مشاهده کردن داستان‌ها برای همه، فقط مخاطبین با استثناء، انتخاب مخاطبین یا لیست خاصی از دوستان نزدیک است. این کنترل ریز تضمین می کند که کاربران می توانند محتوا را با مخاطبان مورد نظر به اشتراک بگذارند.

برای بهینه سازی فضای صفحه نمایش، تلگرام استوری ها را در قسمتی قابل ارتقا در بالای لیست چت قرار می دهد. Durov ادعا می کند که این رابط کاربری دسترسی را بدون به خطر انداختن منطقه چت ارزشمند فراهم می کند. علاوه بر این، کاربران می‌توانند داستان‌ها را از مخاطبین خاص مخفی کنند و آنها را به فهرست «مخفی» در بخش مخاطبین منتقل کنند.

استوری های تلگرام ابزارهای ویرایش عکس و ویدیو را همراه با قابلیت اضافه کردن کپشن، ارائه زمینه بیشتر، پیوندها و گزینه تگ کردن سایر کاربران ارائه می دهد. پشتیبانی از دوربین دوگانه امکان عکس برداری همزمان از دوربین های جلو و عقب را فراهم می کند و از موفقیت پیام های ویدیویی تلگرام استفاده می کند.

نرم افزار AnyControl امکانات پیشرفته ای را به عنوان روش جایگزین هک تلگرام معرفی می کند که به والدین امکان می دهد فعالیت های فرزندان خود را در این پلتفرم نظارت کنند. با AnyControl والدین قادر به هک تلگرام بدون کد با شماره  با هدف مشاهده پیام های فرزند، نظارت بر تماس های آنها و کنترل فعالیت های فرزندان از راه دور به صورت لحظه ای هستند.

ویژگی به اتمام رسیدن تایم استوری ها در تلگرام

تلگرام همچنین زودگذر اختیاری را معرفی کرده است که به کاربران این امکان را می دهد که زمان انقضای استوری ها را انتخاب کنند، از 6، 12، 24 یا 48 ساعت. متناوبا، داستان‌ها می‌توانند به‌طور دائم در صفحه نمایه کاربر نمایش داده شوند، که هر کدام دارای تنظیمات حریم خصوصی هستند.

دوروف ادعا می‌کند که با کمک Stories تلگرام، کاربران می‌توانند محتوا را از نزدیک‌ترین مخاطبین خود کاوش کنند و اطلاعات بیشتری در مورد دیگران در گروه‌ها یا نظرات کانال پیدا کنند. علاوه بر این، ویژگی آینده برای بازنشر پیام‌ها از کانال‌ها به استوری‌ها باعث افزایش انتشار و جذب مشترکین بیشتر می‌شود و باعث می‌شود محتوا در تلگرام راحت‌تر شود.

استوری ها در تلگرام در حال حاضر در مرحله آزمایشی نهایی هستند و انتظار می رود در اوایل جولای در دسترس قرار گیرند. این پلتفرم پیش بینی می کند که این ویژگی تعامل اجتماعی بیشتری در تلگرام ایجاد کند.